Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::count() should either be compatible with Countable::count(): int, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /www/stripesmultisite_489/public/wp-content/plugins/timber-library/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 213

Deprecated: Return type of Twig\Node\Node::getIterator() should either be compatible with IteratorAggregate::getIterator(): Traversable, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice in /www/stripesmultisite_489/public/wp-content/plugins/timber-library/vendor/twig/twig/src/Node/Node.php on line 221
Träna: 5 enkla magövningar - linkopingweekly
Lär känna regionens företag genom inspirerande, engagerande och utbildande artiklar och reportage.

Träna: 5 enkla magövningar

”Oavsett vilket är det dock alltid bra att träna magmusklerna!”

1. Sitt på en boll

 Om du byter ut kontorsstolen mot en pilatesboll tvingas du använda dina core-muskler för att hålla balansen. Det är ett enkelt sätt att stärka magmusklerna.

2. Tre fjärdedels situp

Vanliga situps. Bortsett från den lilla detaljen att du aldrig går hela vägen ner, utan bara tre fjärdedelar, innan du vänder upp igen. Det gör att magmusklerna får jobba hela tiden vilket ger bättre effekt än när du går hela vägen ner.

3. Knälyft

Ligg rak som en planka med hela kroppen. Låt hälarna sväva några centimeter ovanför marken. Dra sedan in knäna mot magen så att du har knän och lår i 90 graders vinkel. Räta nu upp benen mot taket och lyft upp rumpan. Sjunk långsamt och kontrollerat ner till utgångsläget.

4. Hältouch

Ett bra sätt att träna de sneda magmusklerna. Ligg på golvet med fötterna i golvet, precis som om du skulle göra en vanlig situp med fötterna ungefär en halvmeter från varandra. Cruncha överkroppen åt höger och nudda höger häl med höger hand. Gå långsamt tillbaka till mitten och gör om proceduren åt vänster. Jobba med långsamma och kontrollerade rörelser.

5. Magcrunch på pilatesboll

Använd din pilatesboll till situps-träningen. Ligg med överkroppen på bollen och benen i 90 graders vinkel med fötterna på golvet. Korsa armarna över bröstet och sjunk ner mot golvet. Lyft. Pausa i toppläge innan du långsamt återgår till startläget.

Lycka till med träningen!

MISSA INTE
linkopingweekly
linkopingweekly
Cookies & Data

För att möjliggöra den ultimata upplevelsen av våra webbplatser använder vi våra egna cookies såväl som tredjeparts för enskilda och återkommande sessioner. Vi använder även cookies för att mäta och analysera statistisk och användardata i syfte att utveckla våra plattformar. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår cookie policy. För mer information, läs vår cookie policy.

Denna domän är en del av MARATON GROUP AB